"QWX" in günahı ne?

NTV deki bir habere göre -ki kendileri güvenilir kaynaktırlar- demoktratik açılım adı altında alfabeye QWX harflerini de sokmayı planlıyorlarmış. Kû, dabılyu ve iks'in günahı ne demişler özetle. Onlar da girsinler alfabeye.

bu harflerin alfabeye giriş sebebi ne İngilizce ne fransızca ne flemenkçe ne de sanskritçe. Kürt açılımının uzantıları veya direkt kendisi... şahsen hiç hoşlanmadım bu girişimden. benim için küçük ama insanlık için büyük bir adım diyen neil armstrong un hissettiklerini hissediyorum ben de aslında. Alfabe için küçük, Türkiye için büyük bir adımdır bu. Bütün adımların ileriye doğru atılmasını beklemenin yanlış olduğu düşüncesiyle, rahatlıkla söyleyebilirim ki, bu adım ileriye gitmiyor maalesef.

Bugün 2 3 harf eklenir ve seçmeli ders olarak kürtçe okutulur. Sonra o bölgenin insanı kürtçe konuşuyor diye derslere zorunlu eklenir. Sonra özerklik ilan edilir.. dont die my donkey dont die...

Hakkı devrim bundan beter olamaz diyor alfabe açısından. doğru aslında bir yerde. daha önce Eşşek arılarının işten kaytarması başlıklı yazımda da belirtmiştim aslında. Dil yeterince tecavüze uğruyor diye. Sırf günlük kullanımda ingilizce kelimeleri araya serpiştirmekle de bitmiyor iş ki... Çok kelime var türkçe karşılığı olduğu halde inatla English form(!) ları kullanılan.

Özetle alfabetik açıdan pek birşey değiştirmez ama sosyal açıdan önemli bir atılım... Ve bu önemi de ne yazık ki bölünme adına... Ve fakat unutulan bir gerçek var; TÜRKİYE HÜCRE DEĞİL Kİ BÖLÜNEREK ÇOĞALSIN...
Tepkiler:

""QWX" in günahı ne?" yazısına bir kimsecik bile yorum yapmamış!

Yorum Gönder

Çok mecburi değilse küfür etmeyin. Bir de emoysanız yorum falan yazmayın. Yazacaksanız da düzgün bir Türkçe ile yazın. Olm vallaha anlamıyorum lan!

 

Kopi-Rayt!

Kopirayt da denmekte gerçi kendisine ama kullanım ve kıllanım koşulları sanki daha bir türkçe, daha bir bizden, senden benden geldi kulağıma ya da parmağıma...Buralarda bir yazıyı beğendiysen eşle dostla paylaşmaktan çekinme. Yok eğer, o yazının tamamımın veya bir kısmının senin olduğunu düşünüyorsan, veya içindeki bir öğenin senin olduğuna inanıyorsan, arkadaşım de ne iş? Haberleş benimle... Hacı ne iş diye sor bana. Bir sor neden diye... Belki de istemeden yaptım?! Öyle işte, aklına takılanı sor bana. Yazının altına yorum yap veya mail at. Mutluluğun resmini bulursan bana da forwardla hatta. Sahi o forward mailleri de hiç sevmem be... Ama mutluluğun resmi bir başka be cankanım... Yolla bana, forwardla... Unutma ama hemi?

Firefox güzel gösteriyor...

Bu site en iyi firefoxta görüntülenir. Evet yandaki abla kadar iyi bir şekilde görüntülenmese de, sitenin genel olarak bazı ayarları, görüntü hedeleri falan filan firefox ile daha bir cillop olmakta. Renkliler daha renkli beyazlar daha beyaz gözükmekte. Firefox evinizin tilkisi... Kullanın kulandırtın. Bu vesileyle eğer siteyi ziyaret ediyorsa pek sevgili fox-kızı Alexandra Ansgar(ki kendisi resimdeki apla)’a ve Avşar kızı Hülya Avşar’a da sevgilerimi sunuyorum. Sahi neden Avşar kızı? Yani bi Sevtap Parman’a neden parman kızı denmiyor ki? Bak merak ettim şimdi.

Portakalı saydım...

O değil de benim portakalı soyup, başucuma koymam gerekiyordu, yanlış yaptım. neyse...

kişi taze düştü.